דחוף!

עיריית ירושלים השיקה החודש תוכנית לסלילת נתיבי אופניים ברחבי העיר. אבל התוכנית בסכנה – קומץ אנשים שמתנגדים לכל שינוי, שבהם גם יזמי נדל"ן ומשרדי עורכי דין עשירים, מאיימים לעצור אותה. אנחנו לא ניתן להם לעשות את זה.

אנחנו, תושבי רחביה והסביבה, נהגי מכוניות, רוכבי אופניים, נוסעי תחב"צ, משפחות, סטודנטים ואזרחים ותיקים – תומכים בתוכנית העירייה. אנחנו יודעים שתחבורת אופניים מביאה לירידה בשימוש ברכב הפרטי ומגבירה את בטיחות משתמשי הדרך הפגיעים ביותר ובטווח הארוך היא מקטינה את הביקוש לחנייה, מקטינה את כמות הפקקים, מפחיתה זיהום אוויר, ותורמת לעסקים קטנים.

כן, זו לא תוכנית מושלמת, היא לא פותרת את כל בעיות התחבורה באזור, אבל היא צעד בכיוון הנכון. ולכן אנחנו תומכים בכל תשתית רציפה לאופניים שתאפשר הפיכה של אופניים לכלי רכב יומיומי לכל דבר ולא רק לשימושי פנאי. כל עיר אופניים מוכרת בעולם הייתה צריכה להתחיל איפשהו, בירושלים מתחילים מכאן.

גם בתור בעלי רכבים – אנחנו לא מעוניינים שלכל משפחה יהיו שני רכבים, אנחנו לא מעוניינים שסטודנטים יצטרכו לקנות רכב כשהם מגיעים לעיר, אנחנו מעוניינים לתת לתושבי העיר פתרונות שיאפשרו להם לוותר על רכב ולנסוע בבטחה וביעילות ברחבי העיר. ולכן אנחנו תומכים בחלוקה מחדש של המרחב הציבורי בהעברת , שכיום מוקצה רובו כולו לטובת בעלי הרכב הפרטי. שטחי רחוב מרכב פרטי לאופניים – על כל המשתמע מכך.

אנחנו תומכים בעבודה בשיתוף עם המנהלים הקהילתיים, תוך מתן במה לנו, תושבי השכונה ולתושבי העיר כולה שמושפעים מהתוכנית. התוכנית צריכה להיות מקודמת תוך התחשבות מלאה בצרכיהם של בעלי מוגבלויות נכים תושבי השכונה, תוך הצבעה על ליקויים נוספים ברחובות השכונה שפוגעים בנגישות, כמו חנייה על מדרכות. אנחנו מאמינים שעבודה נכונה תוך העמקה במחקר הרב שנעשה על תחבורת אופניים בעולם יאפשר לתוכנית העירייה לעבור ולהיות צעד חשוב בדרך לעיר שבה הרכב הפרטי הוא לא אמצעי התחבורה המרכזי.

אנו קוראים לעירייה לא לסגתלהתקפל מהתוכנית שלה ואף להרחיב אותה -, להוסיף נתיבי אופניים כנגד כיוון התנועה במקומות הדרושים ולקדם נתיבי אופניים גם ברחובות הראשיים.

 

הצטרפו אלינו וחתמו על העצומה עכשיו!

יחד, לא ניתן לתוכנית לעצור.