למרבה השמחה, ואחרי מאבק ארוך, תחנת הרכבת יצחק נבון נפתחה סופסוף לציבור רוכבי האופניים!

אבל יחד עם החדשות הטובות, למרבה הצער הדבר לא לווה בשום בקמפיין הסברה ברור על כללי ההתנהלות עם אופניים בתחנה וברכבת, ומנהל התחנה טוען שהוא כבר ראה קונפליקטים בשטח. מעבר לרצון (והחובה) שלנו לשמור על סביבה בטוחה ונעימה לכולם, חשוב שנזכור שריבוי עימותים בין רוכבים לנוסעים אחרים או חלילה תאונה שמערבת אופניים יכולים לשמש את הנהלת הרכבת כתירוץ לאסור שוב את השימוש באופניים, ואף אחד מאיתנו לא רוצה שזה יקרה. אז חוץ מלשמור על הכללים בעצמנו, בואו נעשה מאמץ משותף כדי להסביר גם לרוכבים האחרים בתחנה את הכללים הפשוטים הבאים. זה בידיים שלנו.

  1. אסור לרכב בשטח התחנה בשום צורה, לא משנה כמה השטח פנוי או כמה אנחנו ממהרים. אל תהיו דושים.
  2. התחנה עמוקה, וכוללת 5 מפלסים שונים. הגיעו לפחות 10 דקות לפני יציאת הרכבת כדי לא להיקלע למצוקת זמן שתגרום לכם לרוץ דרך התחנה עם אופניים ולפגוע באנשים או בציוד.
  3. ירידה ועלייה בין מפלסים מותרת רק באמצעות המעליות, ובשום אופן לא דרך הדרגנועים. זה מסוכן בטירוף (במיוחד בדרגנועים כל כך ארוכים), ואתם באמת לא רוצים את זה על המצפון שלכם.
  4. כשאתם עולים מהרציפים, היו מנומסים ואל תנסו להידחק למעלית עם יתר הנוסעים. חכו עוד דקה וחצי למעלית האחרונה, ועלו רק כשיש מספיק מקום. אתם במילא תגיעו הביתה לפני כולם.
  5. יש מכונת תיקוף אחד בלבד להעברת אופניים, בצד הקרוב ביותר למעליות (הרחוק מהדרגנועים) – עברו רק דרכה.
  6. ניתן להכניס אופניים מתקפלים בכל שעה, ואופניים לא מתקפלים רק מחוץ לשעות העומס (כלומר לא בין 06:00-09:00 או 15:00-19:00 ולא במוצ"ש). אנחנו חושבים שיש לבחון גמישות בנושא, לפחות בחלק מהקווים ובמיוחד בתקופת הקורונה, אבל אלו הכללים כרגע ואין טעם להגיע עם אופניים בגודל מלא רק כדי שהמאבטחים ימנעו מכם להיכנס.
  7. קרון האופניים הוא הקרון המונגש, בצד המזרחי ביותר של הרכבת (כן, הרחוק מהמעליות). גם על כך יש לנו מחלוקת עם הרכבת, אבל אלה הכללים נכון להיום.
  8. והכי חשוב – גלו התחשבות אמיתית בנוסעים האחרים. אנחנו לא לבד בעולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *